Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vázané modelování asynchronního motoru metodou konečných prvků
Gregor, Tomáš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá komplexním modelováním asynchronního motoru pomocí metody konečných prvků. To spočívá ve vytvoření modelů založených na různých fyzikálních podstatách a jejich propojení. K modelování systému jsou využity kom-ponenty programu Ansys a jejich propojení je realizováno v prostředí Ansys Workbench. Práce zahrnuje vytvoření elektromagnetického modelu, tepelného modelu, mechanického modelu a vázaného modelu, který spojuje modely dílčí.
Tepelná analýza servomotoru
Přibyl, Daniel ; Duroň, Jiří (oponent) ; Klíma, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem tepelného modelu servomotoru v programu Motor-CAD a jeho použitím při analýze servomotoru. Na začátku je krátké seznámení se servomotory a jejich částmi, hlavně co se týče tepelného modelu. Dále jsou popsány principy přestupu tepla. V práci je rovněž kapitola věnována samotnému programu Motor-CAD. Na základě změřených oteplovacích zkoušek je poté v programu doladěn tepelný i elektromagnetický model motoru. Následně je navržen způsob cizího chlazení a podle něj je model upraven. Pomocí modelu jsou nalezeny body zatížení motoru pro maximální dovolené oteplení při vodním chlazení. Na konci práce je zhodnocení přínosu vodního chlazení pro servomotor.
Modeling and Control of Electric and Thermal Flows in Fully Electric Vehicles
Glos, Jan ; Horák, Bohumil (oponent) ; Janeček, Eduard (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
In fully electric vehicles a systematic control of thermal and electric flows is becoming very important as there is not enough waste heat for cabin heating. To avoid vehicle driving range decrease under winter condition it is necessary to employ devices allowing minimization of energy needed for cabin heating (e.g. heat pump, thermal energy storage). It is required to implement control algorithms for such devices to ensure their optimal operation. In summer conditions it is also necessary to control thermal flows to avoid excessive battery discharge due to vehicle thermal management. This work deals with control algorithms design as well as with the development of decision controller allowing routing of thermal flows.
Modelování tepelných účinků elektroporačního procesu na živou tkáň
Kafka, Roman ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Práce pojednává o současném stavu poznání šíření tepla v živé tkáni. Je zde popsáno, čím je šíření tepla ovlivněno s existujícími možnostmi výpočtu. Pro řešení Pennesovy rovnice pomocí metody konečných prvků, je zde využit software COMSOL Multiphysics 5.4. Ze současného stavu zveřejněných studií jsou vybrány a popsány tři tak, že každá využívá jiný postup řešení. Na~základě přínosu z každé z popsaných studií je řešen vlastní jednoduchý model, který simuluje ablační katetr přiložený k srdeční tkáni. V úvahu je brána změna elektrické vodivosti v závislosti na velikosti intenzity elektrického pole, ale je zde i srovnání s anizotropní tkání, která má elektrickou vodivost v různých směrech jinou. Výsledkem výpočtu je rozložení napětí, proudové hustoty a Jouleových ztrát, znázornění teploty v modelu v několika časových okamžicích i graf vývoje teploty v čase.
Identifikace teplotního modelu vřetene frézky
Chlapek, Ondřej ; Musil, Filip (oponent) ; Hadraba, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření dvou teplotních modelů (typu black box a grey box), které by umožňovaly predikovat vývoj teploty vřetene frézky, na základě naměřených provozních dat. Statistickými metodami byla určena přesnost obou vytvořených modelů, a modely byly mezi sebou porovnány.
Tepelný výpočet motoru s permanentními magnety a klecí nakrátko
Homolová, Romana ; Bárta, Jan (oponent) ; Toman, Marek (vedoucí práce)
Tato práce se v první části zabývá pojednáním o synchronním motoru s permanentními magnety a rozběhovou klecí nakrátko umožňující přímý rozběh ze sítě. Jsou zde uvedeny možné konstrukce tohoto motoru, používané magnety a také jeho funkce. Další část práce shrnuje teorii přenosu tepla potřebnou k výpočtu oteplení elektrického točivého stroje. Následující část se věnuje výpočtu oteplení motoru pomocí metody tepelných sítí a je zde uvedena konkrétní síť pro asynchronní motor. Z této sítě poté vychází nově navržená tepelná síť rotoru synchronního motoru s permanentními magnety s přímým připojením na síť. Pro ověření funkčnosti této sítě je proveden výpočet rozložení teploty rotoru v programu Ansys Workbench. V poslední části je následně uvedena navržená tepelná síť celého motoru a také ověření její funkce pomocí výpočtu v programu Ansys.
Vázané modelování asynchronního motoru metodou fyzikálního modelování
Toman, Marek ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vzájemnou interakcí jednotlivých fyzikálních dějů v asynchronním motoru. První část práce je věnována výpočtu elektrických poměrů v asynchronním motoru. Na základě náhradního zapojení ve tvaru Gamma-článku jsou odvozeny vztahy pro výpočet velikostí jednotlivých proudů, výkonů a ztrát v asynchronním motoru. Druhá část práce popisuje výpočet elektromagnetického obvodu a výpočet ztrát v železe. Následně je vytvořena první část výsledného vázaného modelu, respektující vzájemnou interakci elektrických a elektromagnetických poměrů v asynchronním motoru. Pomocí takto vytvořeného modelu je možné sledovat například změnu sycení magnetického obvodu v závislosti na zatížení stroje. V modelu je použit netradiční způsob výpočtu hlavní indukčnosti a odporu charakterizující ztráty v železe. Další část práce je věnována výpočtu oteplení stroje s použitím tepelné sítě. V poslední části je sestaven kompletní vázaný model vyjadřující vzájemnou interakci elektrických, elektromagnetických a tepelných poměrů v asynchronním motoru.
Identifikace parametrů vázaného modelu stejnosměrného stroje
Kraml, Aleš ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací experimentů vedoucích k identifikaci parametrů stejnosměrného stroje, tvorbou jeho modelu s provázaností elektrické, mechanické a tepelné stránky. V první části jsou popsány způsoby modelování tepelného odporu mezi tělesem a okolím a je provedeno jejich srovnání. Dále jsou zde uvedeny různé způsoby identifikace koeficientu tlumení a měření momentu setrvačnosti. V druhé části práce je popsána příprava a průběh experimentální identifikace elektrického odporu, indukčnosti vinutí, tepelných kapacit rotoru a pláště, parametru c a měření mechanických ztrát. V další části práce je popsána tvorba modelu identifikovaného motoru v programu Simulink. Dále se práce zabývá vytvořením algoritmu pro identifikaci parametrů existujícího stroje a možnostmi použití vázaného modelu a identifikace parametrů při vývoji nového stroje a posouzením využití algoritmu identifikace jako základu pro tvorbu virtuálního dvojčete.
Výpočet optimálního magnetického toku asynchronního motoru pro minimalizaci ztrát se zohledněním teplotních vlivů
Toman, Marek ; Peroutka,, Zdeněk (oponent) ; Rafajdus,, Pavol (oponent) ; Vorel, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá výpočtem optimálního magnetického toku asynchronního motoru za účelem minimalizace ztrát v libovolně zvoleném pracovním bodě v širokém rozsahu otáček a momentu. V práci je provedena přesná identifikace parametrů náhradního zapojení. U parametrů náhradního zapojení je uvažováno, že nejsou konstantní, ale závislé na vybraných veličinách. V práci je dále vytvořen tepelný model stroje, díky kterému je možné při veškerých výpočtech zajistit znalost příslušných správných hodnot odporu statorového vinutí a odporu rotorové klece. S využitím přesného náhradního zapojení a tepelného modelu je následně vytvořen vázaný model asynchronního motoru. Jedná se o velmi přesný model stroje, který zohledňuje vzájemnou interakci elektromagnetických a tepelných dějů ve stroji. Vytvořený vázaný model pak tvoří základ algoritmu pro hledání optimálních hodnot spřaženého magnetického toku. Hodnoty vypočteného optimálního toku jsou experimentálně ověřeny a je dosaženo velmi dobrých shod teoretických výpočtů s experimentálními měřeními.
Tepelná analýza servomotoru
Přibyl, Daniel ; Duroň, Jiří (oponent) ; Klíma, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem tepelného modelu servomotoru v programu Motor-CAD a jeho použitím při analýze servomotoru. Na začátku je krátké seznámení se servomotory a jejich částmi, hlavně co se týče tepelného modelu. Dále jsou popsány principy přestupu tepla. V práci je rovněž kapitola věnována samotnému programu Motor-CAD. Na základě změřených oteplovacích zkoušek je poté v programu doladěn tepelný i elektromagnetický model motoru. Následně je navržen způsob cizího chlazení a podle něj je model upraven. Pomocí modelu jsou nalezeny body zatížení motoru pro maximální dovolené oteplení při vodním chlazení. Na konci práce je zhodnocení přínosu vodního chlazení pro servomotor.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.